söndag 19 augusti 2012

Back on track


Jo, men det får man väl säga. Efter en jobbvecka avklarad efter semestern så börjar det kännas som jag är tillbaka i gamla fina vardagsvanor. Semester är så klart härligt, men jag gillar rutiner och är ganska nöjd med att vardagslunken inställer sig igen.

Sommaren är ingen intensiv träningsperiod för mig, dels för att det är varmt och dels för att det är svårt att hålla för hårt på nån planerad träning, utan jag får ta det lite som det kommer. En del aktivitet har jag ändå hunnit med, så det blir några sommarinlägg senare i veckan.

Gårdagen var en dag då många lopp gick av stapeln. Louise fick slog distansrekord (50 miles) på nya ultraloppet Black River Run i Västerås, och både Wanja och aquasock-Peter persade på Midnattsloppet! 

För egen del är det Lidingöloppet som ligger närmast i planeringen på löpfronten. Sex veckor bort, och det kommer med största sannolikhet bli det sista loppet den här säsongen. Idag hade jag tänkt mig ett 20km-pass, för att känna av formen lite granna. Är i Stockholm(sområdet), så det blev ett gemensamt pass med pappa fram och tillbaka till Kalhällsbadet. Hade en grymt bra känsla när jag sprang! Överraskande bra! Fint flyt och det kändes lätt. Det enda var vaderna som krånglade, men de krånglade desto mer... Stela och krampiga och dana. Ont som 17. Efter 20km skrek dom så jag gick sista biten. Men men, bortsett från det så kändes det ju hur bra som helst!

Hoppas ni haft en bra sommar!

Som vanligt en snabbfika vid vändpunkten!

2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka!
    Håller med, rutiner är skönt!

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka! Och tack igen för storartad pepp under gårdagens långlopp!

    SvaraRadera