onsdag 6 juni 2012

Smak av sommar

Vilodag. Från träning alltså. Jag har satsat på att jobba och äta istället, inte fy skam det heller  ;-)

Och så har dagen bjudit på de här. Första svenska jordgubbarna för i år!





Sen tänkte jag tipsa om mitt favoritmellanmål! Jag kan ha tipsat om det förut, men det är säker någon fler som är lika glömsk som jag… Superduper om man tänker vara lite aktiv direkt efter jobbet och inte vill/hinner äta middag innan.

Lätt som en plätt: Ta en halv burk Kesella, och så toppar jag med nån typ av frukt eller bär. Idag blev det lite äpple och blåbär och smultron som var kvar i frysen från förra sommaren. Det är väl dags att äta upp dom nu… Jag har blivit tillsagd att det inte är någon idé att frysa smultron för de är inte goda tinade. Som tur var lyssnade jag inte, för det stämmer inte alls. Nästan ett år senare smakar de små godingarna nästan på pricken lika bra som de gjorde när jag plockade dom!

Vad har ni för mellanmålstips?

Det ser ju inte lika fint ut som färska bär, men ooo så gott det var!



3 kommentarer:

  1. Håller med, gott, snabbt, enkelt och trots allt det - nyttigt :)

    En burk keso funkar bra också. Jag brukar skära äpple i bitar och dela med yoghurt också eller helt enkelt ett kallt kokt ägg.

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott med jordgubbar! För mig består mellis ofta av keso/kesella och nån frukt. Har jag väldigt bråttom så blir det en frukt och en näve nötter. Ska jag lyxa så gör jag en smoothie med olika bär och lite linfrön i.

    SvaraRadera
  3. Svenska jordgubbar, gud så gott, nu vattnas det i munnen!! :) Tack för mellistips, det ska jag prova. Just nu har jag fastnat i att skiva en avokado och äta ihop med keso paprika.

    SvaraRadera