måndag 11 juni 2012

Mil, Motivation & Material

Idag tänkte jag tipsa om en annan blogg! Om ni inte redan har kollat in den, klicka in på Malin Aktius blogg Mil, Motivation & Material!

Jag känner inte Malin ’på riktigt’, fast det ibland känns så. Vi känner bara varandra i cyberspace... På bloggen delar hon frikostigt med sig av sina träningstankar, tips och upplägg. Läs till exempel hennes tre inlägg om hur hon lägger upp en plan för sitt träningsår! Del 1, del 2 och del 3.

Men det som tilltalar mig speciellt är alla reflekterande inlägg som finns på bloggen. Såna inlägg som jag själv önskar att jag skrev lite oftare. Inlägg som väcker tankar, engagerar och skapar en diskussion.

I inlägget Tjejer mysåker, killar tävlar kan vi ta del av Malins tankar kring andelen tjejer-killar i Vasaloppet jämfört med Öppet spår, i En i gänget handlar precis som det låter om grupptillhörighet i olika sporter, och Våga ta det lugnt är ett inlägg att ha i bakhuvudet nästa gång det är svårt att låta bli att haka på den där löparen som springer om dig på det där passet som du har tänkt att ta det lugnt, meeeeen vem gillar att bli omsprungen???

Några små tips från en blogg som är fylld av fina inlägg! Tack Malin!

Bilden lånad från Malins blogg



4 kommentarer:

  1. Håller med! Alltid bra och tänkvärt! Väldigt mycket skidåkning ett tag, men nu är jag glad att löpardojjorna får vara med igen! :-)

    SvaraRadera
  2. Oj! Jag sitter med ståpäls och en glädjetår i ögonvrån. Tack snälla för det fantastiskt fina inlägget! Jag blir rörd så jag har svårt att finna ord. Det glädjer extra mycket att de där inläggen när jag är orolig att jag flummar loss för mycket faktiskt framstår som hyfsade ändå! Och berömmet betyder extra mycket när det kommer från dig, vars blogg ligger högt upp på favoritlistan. Sedan måste jag hålla med, visst känns det ibland som vi känner varandra även om det "bara" är i bloggvärlden. Fast en dag ska jag se till att dyka upp på något av dina löpäventyr. :)

    Louise, jag vet... Och till råga på allt blir det lite rullskidor nu under sommarhalvåret. Men jag lovar att sköta mig med löpningen också!! Kanske får du ta mig i örat om jag inte håller uppe frekvensen löppass? :) Fast jag hoppas ju att den där fjällmaran vara motivation nog att hålla löparskorna svettiga typ jämt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger bara sanningen, ser du!
      Nä, men det är ju inte flum, det är ju asbra tankar och finfint att du skriver ner dom och delar. Vi får se till att ses på Lidingöloppet om inte innan!

      Radera
    2. Jaaa, Lidingö. Såklart! Då måste vi ju ses. Sjukt kul!!

      Radera