söndag 13 maj 2012

Vem vill bli motionär?

Pengar gör oss inte kanske inte lyckliga(re), men det gör endorfiner, så var med och spela 
’Vem vill bli motionär?’!

Precis som på tv finns det livlinor som man kan ta till när det känns lite knivigt och den pressade situationen gör att svettpärlorna börjar rinna ner för pannan. För många aktiviteter att välja mellan? Ta 50/50 och så vips finns det bara två alternativ kvar att välja bland! Nästa gång kan du spela kortet Fråga publiken (ja, eller bloggläsarna då…). I dag valde jag Ring en vän. Tillsammans med Henrik fick mig en fin löptur i Hågadalen, lite styrka på gymmet och ovanligt noggrann stretching. Fint väder var det också. En söndag kan inte bli så mycket bättre!

Försökte att KALAS-springa, och idag det kändes ganska bra. Tror att jag börjar få lite kläm på det. Tjoho för det!

Dagens bonusskratt – fick sms från bästa Evalena queen of black på eftermiddagen
”Aha! Jag ser nog att du varit på gymmet fröken ’organic 7 seeds and nut bar’…” Nog var det jag alltid – måste börja ta med mig skräpet hem    :)


3 kommentarer:

  1. Kul liknelse med "Vem vill bli..."!
    Jag frågar publiken: Hur toppas formen bäst till Sthlm Marathon?
    A. Vila på soffan.
    B. Formtoppa på fransk vingård med all inclusive.
    C. Gå på kursen "Mindfulness for runners"
    D. Jobba på i din vanliga vardagslunk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, jag skulle gå "Mindfullness for runners", det måste vara bästa uppladdningen!

      Radera
    2. Ok, jag går på publikens linje- 100%- och väljer C. Ja, jag har tänkt klart!
      Lars, 21

      Radera