onsdag 9 maj 2012

Nya friska tag! – Del 2 – [krash]


Fjärde vilodagen idag. Känner mig helt klart bättre friskhetsmässigt, och funderar på en liten lightträning i morgon bitti. Bara så där så att jag inte glömmer bort hur man gör…

Nästa steg i min nystart är att ta tag vad-det-nu-är-som-trasslar-i-kroppen. Har haft känningar i vänster sidan av höften sedan i lördags, men på andra sidan mot var jag hade ont när jag sprang konstigt nog. För omedelbar lindring var jag hos naprapaten idag som konstaterade låsningar på båda sidorna i bäckenet som slets bort under knak och brak.

Sen har jag börjat kolla upp och har fått lite tips om ställen/personer som jag kan gå till och få hjälp med knä/höft-problemen. Efter tidigare erfarenheter tänker jag att jag kommer att gå till två personer på direkten så att jag får mer än ett utlåtande och åsikt. Ja, så får det bli!

Utan att ha sprungit nåt endaste steg sedan i lördags kommer här i alla fall min senaste favvolåt med ordet Run i titeln   :)





2 kommentarer:

  1. Jag tycker du verkar synnerligen målinriktad och klok! Inte alls omotiverad och lustlös som du skrev tidigare. Bra också att få synpunkter från flera håll. Ät lite mer choklad också så kommer du flyga fram i löparspåret snart. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, vad snäll du är, men jag kände verkligen att jag hamnat i en svacka, men nu är jag på god väg att vända det till att vara lustfylld igen :)

      Radera