torsdag 22 november 2012

Hög tid att vända blad


Första fem veckorna på nya träningsschemat har redan passerat. Var tog tiden vägen? Frågan är lite också Var tog träningen vägen? Jag som alltid är frisk har gått och dragit på nåt skräp som irriterat mig i snart tre veckor.

I går morse var det dags för en liten testtur. Började dagen med en nyskaskad på minst sjutton nysningar på raken precis när jag vaknat, men gav mig hur som helst ut på en försiktig 3km-runda. Hela kroppen kändes konstig och seg, och jag började nästan fundera om det är möjligt att det är samma kropp som sprang Österlen halvmara för bara några veckor sedan. Lite stel, lite sned, men det ska väl gå att åtgärda!

Dessutom är det hög tid att planera de kommande fem veckorna! Det kommer att bli lite mjukstart, och sedan långsam infasning av backträning i schemat. Och när jag säger långsam så menar jag det verkligen. Backar verkar vara det som rumpan klarar sämst, och det känns som att det är kritiskt att ta det försiktigt och trappa upp gradvis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar