onsdag 11 juli 2012

Fysträning, mysträning


Kvällen bjöd på simning på Centralbadet tillsammans med Henrik och Sixten. Superfin kväll. Från bassängen har man utsikt över domkyrkan som badade i kvällssol. Jag tänker att jag simmar 1km, efter det är det lek och bonus! Det blir lite bonus, lite ångbastu och sedan en långsam promenad hem. Uppsala må vara platt, men ganska så fint ändå, tänker jag för mig själv.

Det har inte blivit så mycket bloggande de senaste veckorna. Inte för att jag inte har gjort saker, utan kanske snarare att det har varit lite väl mycket saker som har varit på gång. För många tankar som ska tänkas, uppgifter som ska avslutas och planer som ska kluras på. Två dagar kvar till semestern. Två dagar. Upploppet kvar bara. Bara att bita ihop och ta sig ända in i kaklet fast det känns som huvudet redan gått på semester.

På lördag ska jag släppa allt vad jobb heter. Sätta mig ner och låta tankarna tala till punkt. Vara glad över att jag kommer att ha fyra hela veckor att ladda batterierna. Låta energin komma tillbaka. I det här loppet ska jag inte spurta. Jag ska gå över mållinjen. Leende :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar