lördag 20 november 2010

Shoppingnirvana!!!

Går det att shoppa sig lycklig? Många säger nej. Absolut! säger jag. Lyckas man inte är det förmodligen för att man gav upp lite tidigt bara. Total shoppinglycka är det i alla fall idag, för jag har shoppat nya telispjäxor!!! Japp, dom är mina, dom är fina och dom är nya! Nu har jag suttit i soffan med pjäxorna på ett tag, men till slut blev det för varmt, så jag var tvungen att ta av dom... Jag ser det lite som PRO-after ski, fast utan ski. Jag kan ju inte gärna klampa omkring och förstöra parketten, så jag fick njuta av mina nya pjäxor sittandes.

Skansen Kronan har också fått sig lite vitt!


Jo, i förmiddags styrde vi stegen till butiken med södra Sveriges största utbud av telemarkspjäxor, Skistore vid Skanstorget. Jag hade så klart reserverat ett par pjäxor för att vara säker på att de skulle finnas o vänta på mig denna lördag. Blev väl omhändertagen av kepskillen i butiken (hm, en av alla kepskillar i butiken…) o fick sulor anpassade till mina fötter som tillverkades i en skojig maskin. Sen var det formpressning av innerskorna med en lustig liten hätta på tårna. Å vips, så var allt klart och mina pjäxor var ännu mer för just mig. Lycklig som en lärka o på lätta steg firades pjäxornas ägarbyte med en latte, och snart fortsätter firandet med älgstek!

Det är här det händer! Mina fötter pressar på geleliknande massa... o på sulorna! 


Länge leve de nya telispjäxorna! Hoppas att få tillfälle att inviga dom under första helgen i december då jag ska hälsa på bästa pepp- och träningskompis Anna i Narvik!

Hehe, sitter som gjutna på mina fötter!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar