måndag 24 januari 2011

Får det lov att vara lite häxbrygd?

Igår kväll kände jag att jag behövde göra nåt radikalt för att åtminstone känna att jag hade försökt få kroppen tillbaka till det normala. Det hela slutade i en riktig häxbrygd där jag blandade friskt (eh?) sånt som ska vara nyttigt och verka uppiggande när man känner sig lite hängig. Det började med ett avkok av ingerfära, som kryddades med en hel del gurkmeja, som innehåller supersubstansen kurkumin som mer eller mindre ska verka som ett mirakelmedel. Det hade kunnat sluta där, om det inte var för att det här naturligtvis smakar helt förfärligt. För att på nåt vis försöka göra det drickbart har jag i mjölk och honung. Så där ja!


Jag vet inte om det är drycken i sig som hjälpte, eller om det kanske mer var det faktum att min kropp förstod att den riskerade att bli utsatt för samma smörja fler gånger, men hur som helst mår jag mycket bättre! Nacken är fortfarande stel, men så har jag inte heller läst nånstans att kurkumin och ingefära ska kunna bota stel nacke, så jag är nöjd ändå   :)

Nu blir det vetekudden på nacken, och en liten trevartur i morgon bitti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar